FGO.ro

Manual de utilizare, intrebari frecvente si link-uri utile

Se afiseaza rezultatele cautarii dupa cuvantul cheie 'e-factura'

În contul FGO gratuit poți genera fișierul xml e-Factura, pe care va trebui ulterior să îl încarci manual în contul SPV (te vei conecta separat în SPV ANAF și vei urma procedura de încărcare de acolo).

Cum generezi XML-ul în contul FGO: în pagina cu Facturile emise, din meniul de acțiuni de pe factură, apasă Generare e-Factura. Se va deschide o fereastră nouă. Apasă butonul Descarcă e-Factura XML.


Urmareste aici un video cu pasii de trimitere a unei facturi in sistemul e-Factura al ANAF - Cum transmiti o factura in sistemul E-factura (ANAF), daca ai un cont FGO gratuit sau daca vrei sa faci asta manual


Mai multe detalii despre e-factura poti citi aici: e-Factura pe intelesul tuturor  si aici: Sistemul national de facturare electronica integrat in solutia FGO

Asigură-te că ai conectat contul SPV în FGO.

FGO permite transmiterea e-Facturii atât automat, fără intervenția utilizatorului, cât și cu click pe factură.

--> Transmiterea automată. Mergi în pagina Setari – e-Factura și activează opțiunea de trimitere automată. Alegi intervalul de timp de după emitere, când vrei să se transmită (de exemplu, la 1 zi de la emitere, la 2 zile etc.) și salvezi. Astfel, la fiecare emitere de factură către PJ sau instituții ale statului, FGO va transmite automat e-Factura in SPV conform setărilor tale. 


--> Transmitere cu click. Mergi în pagina cu toate Facturile emise. Din meniul de acțiuni de pe factură, apasă Generare e-Factura sau apasă iconița e-Factura afișată automat în dreptul facturilor detectate a fi necesar să fie transmise în SPV. Se va deschide o fereastră nouă. Apasă butonul Trimite e-Factura la ANAF.   

Bine de știut: Atunci când serverul ANAF este indisponibil, FGO va reîncerca automat încărcarea unei facturi în SPV la fiecare 45 de minute, timp de 4 zile, adică de aprox. 150 de ori (atât pentru transmiterea automată, cât și pentru transmiterea cu click pe factură).

Poți vedea toate e-Facturile trimise, precum și statusul lor sau recipisele aferente, în pagina e-Factura. Poți descărca recipisele primite de la ANAF din lista de acțiuni disponibile pe fiecare rând.


Audit e-Factura: poți vedea detalii despre trimiterea la ANAF, pe fiecare e-Factură trimisă.

Cum poți accesa auditul?

- fie din pagina e-Facturi, din lista de acțiuni disponibile pe fiecare rând în dreptul e-Facturii

- fie din pagina cu toate Facturile emise, apăsând iconița e-Factura care se afișează automat în dreptul facturilor care au fost trimise în SPV

 

Urmareste aici un video cu setarile pe care trebuie sa le faci pentru trimiterea automata a unei facturi in sistemul e-Factura al ANAF - Cum transmiti o factura in sistemul E-factura (ANAF), daca ai un cont FGO cu abonament


Mai multe detalii despre e-factura poti citi aici: e-Factura pe intelesul tuturor  si aici: Sistemul national de facturare electronica integrat in solutia FGO

Atentie! Daca in contul dvs. FGO este afisat mesajul de tip "eroare pe raspunsul de incarcare e-factura", cel mai probabil ANAF face optimizari/modificari ale sistemului E-factura si e posibil ca uneori sa nu functioneze incarcarea automata.

Daca eroarea nu a disparut, poti reincerca tu manual retrimiterea e-facturii.

Daca dupa incercari repetate persista eroarea, solutia este reconectarea contului SPV in FGO accesand din meniu rubrica Setari > eFactura.

Dupa ce deconectezi si reconectezi contul SPV, retrimite e-facturile la Anaf din pagina Vanzari > Facturi (Proforme, Avize, Bonuri etc.).

De retinut: FGO reincearca automat retrimiterea facturii prin sistemul E-factura (in cazul unei erori din partea server-ului ANAF), timp de doua ore de la prima eroare. 

In cazul in care intampini erori pe "raspunsul de incarcare E-factura ca rezultat temporar indisponibil" sau de "Conectarea la Anaf a expirat", poti efectua urmatoarele verificari:

Inainte de conectarea certificatului digital, este necesar sa urmezi pasii de mai jos:

-> apesi tasta F12 sau intri in meniul browserului de unde activezi modulul developer tools, ca in poza de mai jos:


-> ulterior, acceseaza sectiunea "Network" de sus din consola, de unde vei bifa "Preserve log" si vei apasa pe Doc, ca mai apoi sa apesi pe conectare precum in captura de ecran:

  


Daca aveti un cont FGO platit si daca legatura la FGO - ANAF este functionala (autorizatie obtinuta intre reprezentantul PJ al firmei si utilizator al SPV-ANAF) , atunci o factura emisa in FGO poate fi explicit trimisa la ANAF, in conformitate cu captura de ecran urmatoare.  


Daca apasati butonul de trimitere eFactura, FGO genereaza si xml-ul aferent.

Pentru ca FGO sa trimita cu succes eFactura, este necesar ca toate informatiile solicitate de ANAF pentru generarea eFacturii sa fie corect completate.

Bine de stiut:

Intr-un interval ce poate sa varieze intre 30 minute si cateva ore, interval dependent de incarcarea serverului ANAF, eFactura va fi fost urcata cu succes si FGO va arata auditul operatiunilor in acest caz, disponibil la linkul "Vezi audit e-Factura".

Daca din varii motive, incercarea de urcare a facturii in SPV - ANAF esueaza, FGO poate reincerca trimiterea. In cazul in care factura este emisa in ultimele 4 zile si nu s-au depasit 151 tentative de depunere/raportare; in caz de eroare trimitere e-Factura, toate incercarile ulterioare se fac la intervale ce nu pot fi mai mici de 30 minute, totalizand astfel o fereastra maxima de 20ore, timp in care serverul ANAF este asteptat sa raspunda cu confirmarea solicitarii de depunere.

Daca din auditul de trimitere veti constata ca e-Factura nu a reusit a fi trimisa la ANAF si au fost depasite fie cele 4 zile de la emitere fie au fost efectuate cele 151 de incercari, atunci puteti incerca sa efectuati urcarea manual a e-Facturii in SPV-ANAF.

Doar 2 mesaje de eroare sunt interpretate de la ANAF ca erori de trimitere e-Factura, pentru care FGO reincearca automat raportarea in SPV:  "403_eroare_raspuns_incarcare_efactura"  respectiv  "eroare_apel_incarcare_efactura"


Pentru toate facturile la care FGO a reusit trimiterea in SPV, serverul ANAF intoarce o recipisa, sub forma unui identificator unic. Respectiva recipisa permite ca, in urmatoarele 60 zile, FGO sa se conecteze la ANAF si sa afle stadiul procesarii respectivelor e-Facturi. FGO se conecteaza la fiecare 5minute si, in calupuri de pana la 1000 de recipise, incearca citirea stadiului procesarii.

Daca ANAF nu considera ca sunt erori de procesare, raspunsul intors este 'efactura:stare=ok' si e-Factura este considerata raportata cu succes la ANAF.

Sunt cazuri in care ANAF intoarce un mesaj de eroare sau informare, ca in exemplele de mai jos:

1. 403_eroare_raspuns_citire_stare_efactura

2. efactura:stare=nok

3. efactura:stare=in prelucrare

4. efactura:execution_status=0

Pentru situatiile 3 si 4, FGO incearca din nou conectarea, nu mai devreme de 5minute, pana cand reuseste sa obtina raspuns de la ANAF care sa fie unul din cazurile 1 sau 2.

Cateodata raspunsul de la ANAF este exemplificativ de forma: 'E: validari globale SCHEMATRON eroare: BR-RO-100-Daca Codul tarii Cumparatorului BT-55 este RO si Subdiviziunea tarii Cumparatorului (BT-54) este RO-B (corespunzator Municipiului Bucuresti), atunci Localitatea Cumparatorului (BT-52) trebuie sa fie codificata folosind lista de coduri SECTOR-RO.'

In acest caz, este necesar sa corectati datele facturii din FGO, adaugand tara, judetul si localitatea din nomenclatorul de localitati corespunzator asociat judetului, atat pentru firma Dv in calitate de emitent cat si pentru clientul Dv; dupa salvarea noilor informatii adaugate, este necesar sa efectuati o noua actiune de trimitere a e-Facturii la ANAF.


Din meniul lateral, accesează pagina Setari - e-Factura.

Apasă butonul Conectează contul SPV și urmează indicațiile afișate în pagină.

După conectare, în aceeași pagină poți activa trimiterea automată. Astfel, toate facturile emise către PJ și instituții de stat se vor trimite automat în SPV.

Dacă nu dorești activarea trimiterii automate, le poți trimite explicit cu click pe factură, din pagina cu toate facturile emise.


Observatii:


-> În cazul în care conectarea contului a fost realizată cu succes, vei observa o notificare pe ecran sub forma unei casuțe care indică "Cont conectat -> OK". Poți să dai click pe această notificare și astfel procesul este finalizat.

-> Dar in situația în care întâmpini dificultăți în conectarea contului și primești un mesaj de eroare, te rugăm să verifici inițial dacă semnătura electronică este înregistrată sau actualizată la ANAF. Poți realiza această verificare accesând portalul anaf.ro-> autentificare certificat.

-> O altă opțiune este să încerci conectarea în FGO accesând o pagină în modul incognito. Însă, daca eroarea persistă, iar semnătura ta a fost recent autorizată în SPV, este posibil ca procesul de activare să necesite încă 1-2 zile înainte să poți utiliza serviciul API pentru trimiterea e-Facturilor. 


Care sunt cele mai frecvente erori de respingere transmise de ANAF, ce înseamnă și ce trebuie să faci?

Dacă primești una dintre erorile de mai jos, corectează informația din factură, regenerează XML-ul și retransmite în SPV. În cazul în care ai făcut modificări pe client, înainte de a regenera XML-ul, pentru a prelua aceste modificări în factură, deschide factura pentru editare și selecteaza din nou clientul.

⚠️ Eroare [BR-CL-23]: Unitatea de măsură este incorect setată sau lipsește. 

💡 Rezolvare: editează factura și alege unitatea de măsură din lista disponibilă în FGO - acestea sunt conforme cu nomenclatorul ANAF.


⚠️ Eroare [BR-CO-17] sau [BR-O-09]: Starea plătitor TVA este incorect setată pentru emitent sau client.

💡 Rezolvare: Bifează în FGO opțiunea ”Plătitor TVA” pe client sau în setările firmei, după caz.


⚠️  Eroare [BR-RO-100]: Sectorul corespunzător municipiului București lipsește sau este incorect setat în adresa clientului

💡 Rezolvare: Editează clientul și alege din lista FGO astfel: București pentru câmpul Județ, iar in câmpul Localitate alege sectorul (după ce introduci primele 3 caractere - ”sec”). 


⚠️ Eroare [BR-RO-110]: Lipsește țara sau localitatea clientului din adresă sau sunt incorect setate.

💡 Rezolvare: Editează clientul și alege țara/localitatea din lista disponibilă în FGO - acestea sunt conforme cu nomenclatorul ANAF.


⚠️ Eroare [BR-CO-10]: Această eroare survine atunci când suma valorilor nete (valoarea fără TVA) nu este egală cu suma liniilor cu valori nete din factură.